تبلیغات

کد دعای فرج برای وبلاگ

یاقوت سرخ - آیا عبدالله دوم همان سفیانی عصر ظهور است؟!(2)

آیا عبدالله دوم همان سفیانی عصر ظهور است؟!(2)

جمعه 27 فروردین 1389 08:51

نویسنده : مصطفی پاک نیت
ارسال شده در: مقالات ، سیاسی ، تاریخی ، مذهبی ،
ادامه از پست قبلی......
2- نام سفیانی و تطابق آن بر پادشاه اردن

روایات برای سفیانی دو نام را ذکر فرموده اند : " عثمان بن عنبسه " و " عبدالله" هرچند بفرموده محققین روایاتی که نام " عثمان بن عنبسه " را ذکر نموده اند از سند ضعیفی برخوردار هستند اما دقت در همین نام نیز وجه تسمیه آن را با پادشاه اردن می رساند ، زیرا سالها بلکه قرنهاست که چه در عرب و چه در عجم از عبارت " فلان بن فلان " مثلا " احمد بن زید " در نامگذاری افراد استفاده نمی شود و این نامگذاری منسوخ شده است و بیشتر اسم و فامیل استفاده می گردد مانند " منتظر الزیدی "

شیخ صدوق از ابو منصور البحبی نقل كرده است كه می‌گوید: از امام صادق(ع) دربارة اسم سفیانی سؤال كردم. فرمود: «تو را با اسمِ او چه كار؟ هر گاه مناطق پنج‌گانه شام: دمشق، حمص، فلسطین، اردن و حلب را تصرف كرد، منتظر فرج باشید.» کمال الدین - سفیانی و علامات الظهور ص ۱۲۹

این روایت نیز نشان می دهد با وجود اینکه ائمه اطهار(ع) قبل از امام صادق(ع) بارها نام عثمان بن عنبسه را ذکر فرموده بودند ، باز شیعیان دنبال نام(اصلی) سفیانی هستند و این اسم(عثمان بن عنبسه) نام اصلی سفیانی نیست بلکه اسمی مستعار است.

پس قطعاً باید مراد معصوم(ع) در صورت صحت روایاتی که نام " عثمان بن عنبسه " را ذکر فرموده اند نه این اسم که وجه تشابه آن باشد ، با کمی دقت و با مروری بر زندگانی  " عثمان" خلیفه سوم درمی یابیم که این اسم با پادشاه اردن چقدر تشابه دارد ، عثمان فردی است از بنی امیه که به دعوت ابوبکر ایمان می آورد!( البته از افراد ساده بنی امیه نیست و از اشراف و بزرگان این قوم است ) با دو دختر پیامبر ازدواج کرد برای اینکه انتساب خود را به پیامبر نشان دهد ، دقیقا مانند پادشاه اردن که ما ثابت خواهیم کرد از خاندان بنی امیه است و اجداد پادشاه اردن برای اینکه انتساب خود را حضرت رسول اکرم(ص) دهند ، نسب هاشمی را برای خود جعل کرده اند.

و شباهت دیگر این دو فرد ، در تغییر رویه آنهاست چنانکه در تاریخ داریم که عثمان در 6 سال اول عملکرد بهتری داشت ولی بعد از آن تغییر رویه داد ، دقیقاً مانند سفیانی که روایات ذکر می فرمایند که منافقانه عمل می کند. در اوائل کار تظاهر به عبادات و نیکیها  دارد ولی به تدریج تغییر رویه داده و در نهایت بعد از خروج به کشتاری بیرحمانه دست خواهد زد ، ما در ادامه نشان خواهیم داد که میزان نفاق و دورویی پادشاه اردن تا چه اندازه است و این نیز یکی از وجوه تسمیه نام عثمان برای سفیانی می باشد. البته نام " عنبسه" را نیز می توان تاکید مضاعف بر اموی بودن نسب سفیانی دانست زیرا  " عنبسه پسر ابوسفیان بوده است و این یعنی تاکید مجدد که سفیانی از اولاد ابوسفیان است همانگونه که مفهوم سفیانی بیانگر این حقیقت است.

( شاید این همه تاکید بر نسب سفیانی از این حقیقت ناشی شده باشد که ائمه اطهار(ع) پیش بینی نموده اند که این انسان پلید و اجدادش برای پنهان کاری ، نسب اصلی خود را تغییر خواهند داد! )

از نام " عثمان بن عنبسه " که بگذریم ، روایاتی نیز داریم  که نام " عبدالله " را برای سفیانی ذکر فرموده اند ، که دقیقاً با پادشاه اردن مطابقت دارد ، البته این روایات بیشتر در منابع اهل سنت است و دو روایت در منابع شیعه داریم که این مطلب را بیان می نماید.

عصر ظهور - ص 117

می بینیم که هر دو دسته از روایات ، هم روایاتی که  نام " عثمان بن عنبسه " و هم " عبدالله " را برای سفیانی ذکر فرموده اند ، کاملاً بر عبدالله دوم پادشاه اردن قابل تطبیق است.

۳- انطباق چهره سفیانی بر پادشاه اردن :

روایات متعددی چهره سفیانی را به خوبی ترسیم نموده اند ، هرچند برخی از این روایات از استحکام سندی برخوردار نیستند با این حال ما به بررسی آنها می پردازیم :

امام صادق(ع) در این زمینه می فرماید :

« اگر سفیانی را ببینی ، او را پلیدترین مردمان می یابی که چهره ای گلگون  ، چشمانی کبود و موهایی زرد دارد ....» بحار ج 52 – ص 206  ، الزام الناصب ص 180

امام صادق :

 « او سیمایش سرخ و بور ، چشمهایش زاغ و موهایش زرد است ، کاسه سرش سترگ ، کتفهایش چهارشانه و پهن و صورتش درشت و خشن است و در صورتش آثار آبله دارد ،..... » الزام الناصب ص 179 ، بشاره الاسلام ص 106 و ...

امام صادق (ع) :

« اگر سفیانی را ببینی او بور و سرخ آبی است ، می گوید پروردگارا اول انتقام بعد آتش .... »  کمال الدین و تمام النمه شیخ صدوق . ص 610

عبدالله دوم پادشاه اردنعبدالله دوم پادشاه اردن

این عکسها به خوبی نشان می دهد که چهره  گلگون  سرخ آبی و بور عبدالله دوم پادشاه اردن چقدر با مشخصاتی که امام صادق(ع) برای سفیانی ذکر فرموده است مطابقت دارد.

 

عبدالله دوم با وجود اینکه پدرش ملک حسین است اما از مادری انگلیسی متولد شده است و شباهت کمی به اعراب دارد و از لحاظ ظاهری بیشتر شبیه افراد اروپائی بوده و رنگ سرخ آبی و بور که از صفات اروپائیان است در او به خوبی نمایان است.  

اما در مورد موهای زرد سفیانی :

داشتن موهای زرد یکی از مشخصات ساکنان قاره اروپاست که در آنجا کمتر فردی یافت می شود که موهای سیاه داشته باشد ، عبدالله دوم که از لحاظ رنگ سر صورت و چشم ها کاملا به خاطر مادر خود به اروپائیان شبیه است در نگاه اول موهایی سیاه دارد!


عبدالله دوم پادشاه اردن و خانواده اش

(زرد بودن موی عبدالله در دوران کودکی حتی در عکس سیاه و سفید نیز(بعلت کم رنگ بودن موها) آشکار است.)


بررسی عکسهای کودکی که از عبدالله دوم بر جای مانده است نشان می دهد که رنگ موها در کودکی زرد بوده است در حالی که اینک به بیشتر متمایل به سیاه است ، از طرف دیگر از چهار فرزند عبدالله دوم، سه نفرشان موی زرد دارد از سوی دیگر بررسی عکسهای عبدالله دوم نشان می دهد که مقدار تیرگی موهای او در عکسهای مختلف متفاوت است که به خوبی مشخص است که از تغییر مکان و نور نیست ، آیا عبدالله علاقه دارد که به موهای خود رنگ بگذارد؟!

آیا احتمال دارد که زرد رنگ بودن موی عبدالله در کودکی منظور روایت را برساند؟ آیا منظور روایت از بیان موی زرد  این است که متفاوت بودن عبدالله از اعراب را برساند؟ یعنی در حالی که اعراب اکثراً پوستی تیره و چشمان و موهایی سیاه دارد ، این احتمال هست که بیان موهای زرد تنها برای نشان دادن این مطلب باشد که او از نژاد عرب نیست؟! (یعنی دورگه است؟)

البته لازم به ذکر است که محققین دیگر این مسئله( زرد رنگ بودن موهای سفیانی) را جزو روایات ضعیف السند می دانند ، باز با این حال ما این احتمال را نیز بررسی نمودیم.

عبدالله دوم پادشاه اردن

کاسه سر سترگ و کتفهای چهار شانه  که در روایات برای سفیانی شریف ذکر گردیده است ، دقیقا بر عبدالله دوم صادق است.

 

اما در مورد آبله رو بودن : محققین این روایات را محکم السند نمی دانند باز ما به بررسی این مشخصه سفیانی می پردازیم :

با پیشرفت علوم پزشکی چندین دهه است که بیماری آبله در جهان ریشه کن شده است ، و سالهاست که حتی یک نفر که به این بیماری مبتلا باشد ، یافت نشده است.

آبله رو بودن سفیانی

بنا به گفته منابع معتبر پزشکی دهها سال است که بیماری آبله ریشه کن شده و حتی یک مورد فرد مبتلا به آبله نیز یافت نشده است

آیا می توان در نظر گرفت که امام صادق(ع) از بیان چهره آبله گون برای سفیانی ، چهره ای را مد نظر داشته اند که در نگاه اول شبیه چهره های مبتلایان به آبله باشد؟ حتی اگر این احتمال را هم بدهیم این صفت چگونه می تواند در مورد عبدالله دوم صادق باشد ؟

مشخصاتی که معصومین برای شخصیتهای ظهور بیان فرموده اند دو نوعند یکی ثابت و دیگری متغیر ، ثابت از این جهت که مثلاً نسب سفیانی از ابتدا از بنی امیه است و بی تردید عوض نخواهد شد ، اما برخی صفات جسمانی هستند که قابل تغییرند مانند صفات صورت و بینایی یا نقص اعضای مختلف بدن  که می تواند برای یک شخصیت در زمانهای مختلف ایجاد شود.

برخی صفات متغیر سفیانی مانند آبله رو لزوماً برای همه عمر سفیانی صدق نمی کند ، و ممکن است برای لحظات پیانی کار او یعنی نزدیک به خروج ذکر گردیده باشد که در این صورت نیز صحیح است.

همچنانکه دست راست مقام معظم رهبری(مدظله) بعنوان یکی از صفات آشکار و مهم سید خراسانی از ابتدا در معظم له وجود نداشت و در سن 42 سالگی در حادثه ترور برای ایشان پیش آمد.

و یا در موردی دیگر ویکتور یوشنکو که سردمدار انقلاب نارنجی اوکراین بود در ابتدا دارای صورتی سالم و زیبا  بود ولی توسط  دشمنانش مورد سو قصد با مواد سمی قرار گرفت و صورتی زشت و آبله گون پیدا کرد!

ویکتور یوشنکو رهبر انقلاب نارنجی اوکراین

ویکتور یوشنکو سیاستمدار اوکراینی و رهبر انقلاب نارنجی اوکراین که با مواد سمی توسط دشمنانش مورد سوقصد قرار گرفت و چهره ای پرجوش و آبله گون پیدا کرد.

 

آیا امکان دارد که پادشاه اردن در جریان سوقصدی که به جانش خواهد شد ،  صفت دیگر سفیانی یعنی آبله رو بودن را پیدا کند؟ باید منتظر ماند و دید!

البته به استحضار عزیزان رسید که آبله رو بودن و موهای زرد سفیانی از اعتبار سندی برخوردار نیستند با این حال ما به بررسی آنها پرداختیم.

موضوع دیگری که برخی خوانندگان از سفیانی در ذهن دارند ، چهره وحشتناک او و یک چشم بودن اوست ، در حالی که همانگونه که عرض شد هیچ کدام مورد قبول محققین نمی باشد ، در مورد آبله رو بودن توضیح لازم داده شد که این روایت از استحکام کافی برخوردار نبوده و بر فرض صحت هم می توان انتظار داشت که در تا هنگام خروج سفیانی در چهره وی آشکار شود یا در مورد یک چشم بودن که از کلمه " اعور " به غلط برداشت شده است ، منظور یکجانبه دیدن مسائل است و نه آنگونه که برخی می پندارند یک چشم بودن.

اما نکته دیگری که قابل توجه است این مسئله است که چهره انسان ارتباط مستقیمی با ارتکاب جرم دارد بطوریکه افرادی که جرم و جنایت می کنند ، بعد از مدتی کاملاً آثار زشتی آن در چهره خود را نمایان می سازد ، در مورد عبدالله دوم نیز این نکته قابل تامل است که چهره ایشان با وجود اینکه در جوانی عادی است اما به تدریج که بر خباثت او افزوده می شود ، چهره اش نیز وحشتناک تر می شود و یقیناً بعد از خروج و ارتکاب جنایاتی که ذکر آنها تن انسان را می لرزاند ( مانند سر بریدنهای گسترده و پختن اطفال در دیگ!و ....) صورت او کاملاً از حالت عادی خارج و زشتی این جنایات بزرگ چهره او را نیز زشت و کریه خواهد نمود.

عبدالله دوم پادشاه اردن

با اینکه عبدالله در ابتدا چهره ای عادی دارد به مرور زمان چهره اش وحشتناک تر می گردد. رشد رذالتها در عبدالله به خوبی در چهره او خود را نشان می دهد ، و در صورتی که بعد از قیام و ارتکاب جنایات دهشتناک ذکر شده در روایات ، زشتی چهره مذکور در روایات برای سفیانی به طور کامل در عبدالله آشکار خواهد شد.

ادامه مطلب در پست بعدی...





دیدگاه ها : منتظر
برچسب ها: آخرالزمان ، نشانه های عصر ظهور ، نشانه های آخرالزمان ، خروج سفیانی ، سفیانی و عبدالله دوم ، نشانه های سفیانی ،
آخرین ویرایش: جمعه 27 فروردین 1389 09:03